Posted on

Védd a szemed homoktövissel

Szemünk egészsége

 

Szemünk maximális egészségéhez többféle vitaminra és ásványi anyagra van szükség. Természetesen a látásunk védelméhez a helyes táplálkozással is hozzá tudunk járulni. Nézzük végig a szem kifogástalan működéséhez kellő vitaminokat, ásványi anyagokat, melyek a homoktövisben is megtalálhatóak.

 

A-vitamin

Az A-vitamin, vagy más néven retinol létfontosságú a szemünk ideghártyájának működéséhez, és a képalkotáshoz. Hiányában a látás romlik, a szürkülethez, sötéthez való alkalmazkodás csökken. Súlyosabb esetben már az erős fény is irritálja a szemet. Az A-vitamin tartós hiánya akár vakságot is okozhat.

 

C- és E-vitamin

A fokozatos látásromlást ez a két vitamin képes megakadályozni, így rendkívül fontos a fogyasztásuk.
Nem elég hangsúlyozni, hogy a homoktövis tartalmaz a legnagyobb mennyiségben C-vitamint, így a fogyasztása óriási szerepet játszik a megelőzésben. Mindkét vitamin képes a káros szabadgyök képződést meggátolni, ezáltal óv a különféle betegségekkel szemben. Pl. szürkehályog

Omega-3 és -6 zsírsavak

Fontos szerepük van a sejtmembránok szerkezetében. Ha tartósan fennáll a hiányuk, akkor az a látás romlásához is vezethet.

Szelén

Ez az ásványi anyag antioxidáns hatása révén segít a makuladegeneráció, vagyis a szemfenéki erek meszesedésének megelőzésében és a szem oxidatív károsodásának megakadályozásában.

 

Milyen homoktövis készítményekkel védd a szemed?

 

  • Homoktövis velő és homoktövis tea – szemvédő italként goji bogyóval és áfonyával

  • Őrlemény keveréket – pirosszőlőmag őrlemény (40%),  ribiszkeőrlemény (40%), a Vikker homoktövis húsliszt (20%)

  • Homoktövis magolaj – szemidegek működését javítja

 

 

Forrás: http://www.hazipatika.com/taplalkozas/anyagcsere/cikkek/a-vitamin_szemunk_orzoje/19990929084658