Posted on

Stressz leküzdése hatásosan

Stressz leküzdése hatásosan

Az emberek különbözően viselkednek, ha stressz éri őket. Vannak, akik érzelmi alapon kezdenek el ilyenkor enni, míg mások a szöges ellentétet mutatják. A stressztől nem kívánják az ételeket, nem lesznek éhesek. Amikor azt tapasztalod, hogy ideges vagy és valamivel le kell vezetned a feszültséget, de eszedbe jut, hogy fontos a diétádra odafigyelned, akkor igazán nehéz helyzetben vagy.

Hogyan oldd meg ezt a problémát?

Ha stressz ér, akkor a szervezetednek sokkal nagyobb mértékben van szüksége fehérjére, vitaminokra és mikrotápanyagokra. Egyél tojást, babot, magvakat, tejtermékeket, csirkét, zöldségeket. A citrusfélék, mint a narancs, a homoktövis, citrom helyreállítják az immunrendszer C-vitamin szükségletét. A spenót, a brokkoli, a banán gazdag B-vitaminban, aminek a hiánya negatívan befolyásolja a memóriát. A lazac, spenót és a csoki újratölti a magnézium raktárakat, és jó a fejfájásra is. A csokival azért vigyázzunk a magas zsírtartalma miatt.

Stressz és a vérnyomás

Biztosan tapasztaltad már, hogy a stressz a vérnyomást megemeli. Ilyenkor a joghurt, a paradicsom és a zeller segíthet a normális szintre visszaállítani azt. Ha tudjuk, hogy nagyon stresszes napnak nézünk elébe, akkor csomagoljunk akár kis zeller szárakat, egy kis mártogatóssal, és napközbe rácsáljuk el. Sokat tud segíteni egy kis séta a friss levegőn. Ürítsük ki a gondolatainkat, figyeljünk a légzésre, próbáljuk a pozitív energiákat bevonzani. Sokszor ez a taktika meghálálja döntéseinket is, mivel sokkal kitisztultabban tudunk egy kis szusszanás után kommunikálni, mint indulatokkal túlfűtve.

Milyen ételek jöhetnek még szóba?

Az egészséges szénhidrátok, mint a teljes kiőrlésű kenyér, a zabkása szintén segítenek az egyensúly megtartásában, és ezenkívül az egészséges étrend egyértelmű alapételei is. Stresszhelyzetben a vérnyomás ingadozásra egyértelműen jó hatással vannak, stabilizálják azt, hiszen lassan felszívódó szénhidrátokról van szó.

Tehát ha feszültebb a légkör a megszokottól, akkor jusson eszünkbe egy kis zeller, banán, vagy egy jókora homoktövis turmix, ami segít a stresszkezelésben, vagy menjünk el futni, vezessük le sporttal a feszültséget, hogy minél több boldogsághormon termelődjön.