Homoktövis webáruház, immunerősítő gyógybogyó

Csokis homoktövis keksz

Csokis homoktövis keksz

Csokis homoktövis keksz

Akár csak egy kávé mellé, teázáshoz, vagy csak úgy majszolnál valami édeset, de nincs kedved sokat pepecselni a konyhában? Netán komoly kritériumaid vannak: nem ehetsz sem cukrot, sem glutént, és még a tejet is mellőznöd kell? Ne hidd, hogy így le kell mondanod az édes, finom kis sütikékről! Ez a csokis homoktövis keksz recept gluténmentes, cukormentes, és tejmentes, emellett omlós, és igazán könnyed. Remek választás, hiszen gyorsan elkészíthető.

Videó a csokis homoktövis keksz elkészítéséhez

Hozzávalók:

– 100 g étcsokoládé (cukormentes)

–  egy marék mogyoró/ aszalt gyümölcs

– 20 g kókuszzsír

– 20 g eritrit

– 20 g homoktövis húsliszt + 15 g zabpehelyliszt

– 1 tojás

– 1 kiskanál sütőpor

 

Elkészítés:

Olvasszuk fel a csokit és a kókuszzsírt is. A tojás az eritrittel habverő segítségével kb 5-8 percig habosítjuk. A tojásos cukorhoz hozzáöntjük a liszteket és a sütőport, hozzáadjuk a felolvasztott csokit és kókuszzsírt, majd a masszába belekeverjük a mogyorót. De ízlés szerint tehetünk bele bármilyen gyümölcsöt, magokat, vagy plusz csokit. (De ezt a végén is beletehetjük, amikor már a kekszformákat halmozzuk a tepsire, belenyomkodjuk a mogyorókat.) Jól keverjük össze, majd egy kanál segítségével kis halmokat tegyünk egy sütőpapírral kibélelt tepsire. Egyengessük el a halmokat, hogy lapos, rusztikus keksz formákat kapjuk. A sütőt melegítsük elő 180 °C-ra, és kb. 10 percig süssük. Ebből az adagból kb. 10 darab közepes méretű homoktövises keksz készül. Itt tudod megnézni videón a recept elkészítését: videó A videóban cukormentes eperlekvárral tálaltuk a csokis homoktövis kekszeket!

Tipp: Természetesen, ha nincs semmilyen érzékenységed, akkor nyugodtan használhatsz cukrot eritrit helyett, valamint finomlisztet homoktövis húsliszt és zabpehelyliszt helyett.