Homoktövis webáruház, immunerősítő gyógybogyó

Influenza elleni téli táplálékok

Influenza elleni téli táplálékok

Influenza elleni téli táplálékok

A legtöbb vitamin a csipkebogyóban és a homoktövisben van, így a megelőzésben a legjobb táplálékok, amiket fogyasztani tudunk. Télen azonban sajnos jellemzően kevesebb zöldséget és gyümölcsöt fogyasztunk. Erre pedig különösebb figyelmet kellene fordítanunk, hiszen az influenzás megfázásos időszakokban sokkal jobban ki van téve szervezetünk a betegségeknek. Ezért is fontos, hogy beépítsük a mindennapi ételeink közé a friss zöldségeket, idénygyümölcsöket. De milyen természetes vitaminforrások közül tudunk választani télen?

Ezekre lesz szükséged, ha el akarod kerülni az influenzát! 

A jól ismert csipkebogyó

A csipkebogyó egészségmegőrző, immunrendszer erősítő hatását senki sem kérdőjelezi meg. Leginkább teát szoktunk belőle készíteni. Fontos, hogy ne forrázzuk le, mint a többi gyógynövényt, hanem áztassuk be hideg vízbe pár órára, s ezt követően fogyasszuk. Magas C-vitamin tartalma mellett található még benne A-, B1-, B2-, és K-vitamin. Náthás időszakokban kimondottan ajánlott megelőzésként napi 1 csészével inni csipkebogyó teát, hogy ellenállóbb legyen az immunrendszerünk. A csipkebogyóból készült teát a cukorbetegek is fogyaszthatják, vércukorszint szabályzó tulajdonsága miatt.

Citrom

A homoktövishez hasonlóan kiemelkedő C-vitamin tartalommal rendelkezik, s emellett citromsav, magnézium, kalcium, flavonoidok és pektin is található benne. Teába szinte mindenki tesz citromot, de vannak, akik imádják a fanyar, savanyú ízét és elmajszolják csak úgy magában. Héját és levét levesekbe, salátákba, krémekbe és különféle italokba is használhatjuk. Olaja pedig rendkívül egészséges. Gondoljunk csak megfázáskor az inhalálásra, ami milyen jól tud esni egy bedugult orrnak. Vagy akár csak citromolajat párologtatni a szobában: fertőtleníti a levegőt és a légutakat is kitisztítja. A citrom tehát nagyon jó immunerősítő, és fertőtlenítő. Oldja a feszültséget, növeli az éberséget, és csökkenti a kimerültség érzését. Érdemes rendszeresen fogyasztani a téli időszakban is akár egészségmegőrzés céljából vagy a betegségek leküzdésére.

Gyömbér

Azt mondják, hogy télen minden egyes nap kellene fogyasztanunk, és semmilyen betegség nem találna meg bennünket. Szuper baktériumölő, és fertőtlenítő, kipucolja a szervezetet. Leginkább teát készítenek belőle megfázásra, vagy lereszelik és mézzel összekeverve a hűtőbe teszik, és naponta egy kanállal falatoznak a mézes nyalánkságból, így elkerülve a téli nyavalyákat. Mit is tud a gyömbér? Nagyon jó gyógyító hatású fűszernövény, mely A-, C-, E-, B-vitaminokat is tartalmaz. Tudtad, hogy használhatod puffadásra, emésztési bajokra is? Influenza esetén is nagyon hatékony, hiszen igazi vírusölő hatóanyagok is találhatóak benne, izzasztó hatású, és a lázat is csökkenti. Fájdalomcsillapításra, és inhalálásra is alkalmazható. Gyulladások esetén ajánlott az olaját bedörzsölni az érintett területre.

Fokhagyma

Erős antibakteriális hatású növény, mely rendkívül egészséges, és jótékonyan hat a légúti megbetegedésekre, és gombás fertőzésekre. Sokan teát főznek belőle, van aki elrágcsál 1-1 gerezd fokhagymát, és van aki levest készít ebből a baktériumölő szupernövényből. Nátha és influenza megelőzése mellett sok minden másra is jótékonyan hat a fokhagyma. Koleszterinszint karbantartására akár kúraszerűen is lehet alkalmazni, remek immunrendszer erősítő, fertőzéseket elűzi, tágítja az ereket és csökkenti a vérnyomást. Fokhagymakúrával biztosak lehetünk, hogy hamarabb csökkennek a meghűléses tüneteink.

Homoktövis

Ha csökken a szervezet védekezőképessége és lebetegszünk, akkor érezhetjük rendszeres fogyasztásával a gyorsabb felépülés. Rendkívül gazdag vitaminokban, pl. C-vitaminban (10-szerese a citroménak!), A-vitaminban, E-vitaminban, flavonoid tartalma antioxidáns hatású, olajában megtalálható az Omega-3, Omega-6, Omega-7 és Omega-9 zsírsav, valamint számos nyomelem is. A homoktövis jótékony hatásai közé tartozik az immunrendszer erősítése, az öregedési folyamatok késleltetése, betegségek és műtétek után erősít, regenerál, optimalizálja az anyagcserét, ezáltal a testsúlyt is. A homoktövis ezentúl erősíti a szöveteket, kötőszöveteket, hajhullás és ránc csökkentő hatású, segíti a bőr hidratálását, allergia ellenes, stressz- és fáradtság oldó tulajdonsággal rendelkezik. Napi rendszerességű fogyasztásával elkerülhetőek a betegségek, illetve legyengült szervezet és lecsökkent védekezőképesség esetén is gyorsabb felépülés várható a homoktövis fogyasztásával. Készíthetünk belőle turmixot, leveléből teát, ihatjuk a gyümölcs velőjét, vagy kisajtolt magolaját.

Savanyú káposzta

Nem csak olcsó, de nagyon jó C-vitamin forrás is a savanyú káposzta. Ha nyersen fogyasztjuk, akkor a maximális C-vitamintartalmát juttathatjuk be a szervezetünkbe. Tartalmaz B1-, és B2-vitamint, valamint B12-vitamint is. Az emésztőrendszerre kedvező hatással van. Támogatja a normális bélműködést, így akár székrekedésre is alkalmazható. A belek működését segíti, kiegyensúlyozza az emésztést, így a zsírok könnyebb feldolgozását is lehetővé teszi a szervezetben, valamint a hasnyálmirigy működését is erősíti. És amellett, hogy nagyon finom, rengeteg étel kiegészítője, még egészséges is, igazi betegségűző, megelőző természetes táplálék.